perjantai 20. helmikuuta 2015

Kauhea makeanhimo!

Mun ensimmäinen päivä ilman sokeria on ohi! Päivällä oli ihan tajuton päänsärky, ärsytti kaikki ja koko ajan on nälkä ja tekis mieli napostella jotain. Selvisin kuitenkin. Oon vetänyt smoothieta, banaania, appelsiinia, syönyt jopa lämpimän ruoan puoliväkisin, porkkanaa ja juonut paljon vettä. Silti tekee ihan tajuttomasti mieli kaikkea karkkia, suklaata, leivoksia yms.


Oon tänään mietiskellyt mistä kaikesta mä tulen nyt sitten loppujen lopuksi luopumaan. Sokeriahan on joka puolella ja pystyykö sitä vältellä niin hyvin kun kuvittelee. Oon mielessäni tehnyt listaa asioista mitä en aio kaataa kurkkuuni tässä sitten pariin vuoteen :D

  • Karkit
  • Suklaa
  • Keksit, pullat yms
  • Limsat
  • Energiajuomat
  • Kaupan mehut
  • Jääteet
  • Jäätelö
  • Murot
  • Jugurtti
Listasin kaikki ilmeisimmät sokeripommit ylös. Tovi menee vielä perehtyä kunnolla kauppareissuilla asioihin. Mä olen nirso ruokavalioni kanssa onneksi jo valmiiksi.

Pastat ja riisin mä yleensä olen ostanut jo tummana versiona, leipää en juurikaan syö koska se on pahaa, tykkään keitoista ja mua ällöttää raskaat ruoat. Jos olisi varaa voisin syödä aina vaan salaatteja, keittoja ja paljon hedelmiä. Mä en tosin saa yksinäni päättää mitä meillä syödään koska parisuhteessa on aina se toinenkin osapuoli joka sit taas tykkää monista ruoista mistä mä en. Tai sit aletaan syödä eri ruokaa :D

Teki mieli, jäi juomatta koska sokeri :D
Mun tavoitehan tässä kaikessa on yrittää elää terveellisemmin ja olla paremmassa kunnossa fyysisesti sekä henkisesti. Vielä teini-ikäisenä mä urheilin paljon ja mun tulevaisuuden tavoite oli olla pesäpalloilija. Sitten mä sairastuin ja sillä tiellä ollaan edelleen 23-vuotiaana. Jos mä pystyisin seuraavana synttäripäivänä katsomaan peiliin ja olla tyytyväinen itseeni. Yksinkertaisesti mulla ei ole työkyvyttömänä muutakaan tekemistä lapsen hoidon ohella kun yrittää alkaa huolehtia itsestäni. Mä haluaisin pystyä juoksemaan esimerkiksi meidän juna-aseman ympäri, käymään pitkillä hölkkälenkeillä kuulokkeet korvilla ja tekemään niitä perkeleen vatsalihasliikkeitä, edes sen yhden ;)

Kiva päivä kuitenkin ollut vaikka rakas lapsukainen  onkin ollut suoraan sanottuna ihan kauhea kiukuttelija puolet päivästä. Mun isäpuolikin kävi iltakahvilla kun Kona oli töissä. Mä sain appelsiineja ja päärynää tuliaisina :D Huomista odotellessa kun Konalla on aamuvuoro ja joudutaan heräämään pari tuntia ennen kun yleensä.. Selkään on taas tänään sattunut paljon vaikka oon tänään käynyt kävelyllä ja venytellyt.


Huomenna alan tekemään ostoslistaa mitä kaikkea voisi ostaa naposteltavaksi mua varten. Joku vinkkasi mulle myös raakasuklaasta mikä on ilmeisesti terveellinen vaihtoehto johon voisi tutustua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti