torstai 19. helmikuuta 2015

828 päivää!

 Mä olen aina rakastanut karkkia, suklaata, pullaa, leivoksia you name it. Pelkästään yhdellä pikaisella kauppareissulla olen ostanut pari lakritsipatukkaa ja suklaapatukkaa. Sokeripitoisiin syötäviin ja juotaviin menee siis kuukaudessa rahaa ihan mukavasti. Mä olen mielummin mässännyt karkkia ja jättänyt lämpimän ruoan syömättä. Pellillinen mokkapaloja häviää hyvin nopeasti kun sillä ollaan korvattu päivän ateriat. Nyt se on loppu!

 Ihme kyllä mä en ole ylipainoinen! Kroppa on kyllä turvonnut ja erittäin huonossa kunnossa näin monen sairastamisvuoden jälkeen. Peilistä ei katso se vanha iloinen itseensä tyytyväinen Carina vaan sieltä katsoo itseään häpeävä väsynyt isoihin vaatteisiin verhoutunut Carina. Mä olen antanut kivuille vallan, luovuttanut, synnyttänyt lapsen ja saanut syyn saada itseni kuntoon.

 Nyt kun olen viimeiset pari kuukautta löytänyt vertaistukea reuman sairastajista ja etsinyt tietoa kaikesta mahdollisesta reumaan liittyvästä olen törmännyt lukemattomiin keskusteluihin ruokavalion tärkeydestä. Jotkut asiat saattaa pahentaa oireita kuten sokeri, viljat, maito, punainen liha jne.
Jos mä pystyn tehdä jotain vähentääkseni kipuja ja samalla motivaatiolla yrittää alkaa elää terveellisemmin niin mä ryhdyn siihen. Mä en jaksa tätä oloa enää, kivut mä siedän hammasta purren ja huumorilla mutta se huumori loppuu vaatteita sovittaessa ja jumpatessa.

 Mun täti avusti mua eilen venyttelyissä ja opasti eri treeniliikkeitä mitä pystyisin tehdä. Mä jopa pystyin tehdä niitä liikkeitä, sen verran Arcoxiat on auttanut nyt kuukaudessa. Liikkuvuus on kuitenkin todella surkeaa ja vasen lonkka taipuu todella huonosti. Sinnikkäästi vaan jatkaa niin ehkä mä muutaman kuukauden päästä saan jo vähän lihaksia selkään pitämään sitä kasassa. 

 Mä aion aloittaa nyt elämäntaparemontin ensimmäisenä sokerista. Siitä luopuminen tulee tuottamaan varmasti tuskaa. Sitten se toiseksi hankalin joka on tupakointi. Hankalinta tästä vielä tekee puoliso joka tuskin luopuu kummastakaan.

Huomenna aion ottaa vähän kuvia joita sitten verrata myöhemmin onko mitään muutosta tapahtunut.

1 kommentti:

  1. Tsemppiä muru <3 äläkä mollaa itseäs tai ulkonäköäs olet ihana kaikesta huolimatta <3

    VastaaPoista